luni, 13 octombrie 2014

Lectia 171 - Puteri - Operatii cu puteri - Proprietati ale puterilor - Numere prime - Factor comun - Clasa 6

Puteri, operatii cu puteri, proprietati ale puterilor, numere prime, factor comun, numere naturale consecutive, sunt cateva notiuni de care am avut nevoie in prima problema a lui Eduard. Rezolvarea primei probleme a necesitat o analiza atenta si am avut in vedere valoarea maxima pe care o poate primi b (b=7) si cum am ajuns la b=2, singurul numar prim par. Cum a decurs analiza si cum am ajuns la a=12 si b=2 puteti constata si voi, vizionand lectia si sper sa va bucurati la sfarsit asa cum ne-am bucurat si noi (Eduard si cu mine). La problema a doua am avut nevoie de notiuni de divizibilitate, de notiuni de logica matematica, insa s-a vazut ca am ramas singur si a mers mai greu. La fel s-a intimplat si la problema a 3-a. Problemele au fost postate aici de doamna Loredana David, mama lui Eduard:
Problema 1 Determinati numerele naturale a si b stiind ca b este prim si ca a la puterea a 2 + a la a 4 +b la a 6 =20944.
Problema 2 NR.naturale 1,2,3,...,2013 sunt scrise pe cartonase, cu fata scrisa in jos. Spunem ca un cartonas este ,,cu noroc,, daca nr. scris pe el este divizibil cu 20 sau cu 13. Care este cel mai mic nr. de cartonase pe care trebuie sa le intoarcem, fara a privi, pentru a fi siguri ca cel putin unul dintre ele este cu noroc.
Problema 3Determinati cel mai mic nr. natural n, de patru cifre, stiind ca n-19 este divizibil cu 28 si n-31 este divizibil cu 36.
Versiunea acestei lectii de matematica pentru Mobil sau Tableta se gaseste AICI

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu