marți, 20 ianuarie 2015

Lectia 337 - Matematica prin telefon - Ultimele 3 cifre ale unui numar - Clasa 5

In aceasta mica lectie am fost sunat de mama unei eleve in clasa a 5-a, care mi-a solicitat ajutorul cu rezolvarea unui subiect dat la Olimpiada de matematica - faza locala din judetul Timis. Problema suna cam asa: Sa se gaseasca ultimele 3 cifre ale numaruli A = 2 la 102 x 5 la 3 x 3 la 20. Din gresela am inteles ca e vorba de A = 2 la 102 + 5 la 3 x 3 la 20. In loc de x am pus + si exercitiul a devenit mai complicat. La un moment dat (min 8:00), am lamurit acesta greseala si urmariti ce frumos se rezolva acest subiect. Daca lectia va este utila, as aprecia un Share sau Like
Versiunea acestei lectii de matematica pentru Mobil sau Tableta se gaseste AICI

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu